Παρασκευή, 4 Μαΐου 2012

Και το όνομα αυτού Dj

Η ιστορία αυτής της ιδιόμορφης ιδιότητας ξεκινάει περίπου το 1909, όταν ο  δεκαεξάχρονος Ray Newby άρχισε να παίζει τακτικά δίσκους σε ένα μικρό ραδιοφωνικό πομπό, ενώ φοιτούσε στην  Herrold College of Engineering and Wireless, που βρίσκεται στο Σαν Jose, California,(υπό την εποπτεία του πρωτοπόρου του ραδιοφώνου, Charles “Doc” Herrold). Κάπου εκεί ξεκινάει και η ιστορία του Dj η αλλιώς Disc Jockey που σήμερα έχουμε και ξέρουμε αν και η πρωτότυπη ονομασία που του αποδόθηκε ήταν “Disco Jockey. Ο κύριος dj λοιπόν έβαζε δίσκους, ακούγανε οι ακροατές το τραγούδι τους και μετά άλλαζε το δισκάκι του με άλλο και συνέχιζε…


Όλα αυτά μέχρι το 1935 όταν Αμερικανός ραδιοφωνικός σχολιαστής Walter Winchell καθιέρωσε τον όρο “Disc Jockey” (αυτός που χειρίζεται το μηχάνημα που παίζει τους δίσκους). Ο όρος “Disc Jockey” εμφανίστηκε στον τύπο για πρώτη φορά σε έκδοση τεύχους του περιοδικού Variety το 1941. Το 1943 ο Jimmy Savile διοργάνωσε το πρώτο DJ dance party όπου παιζόταν μουσική jazz από δίσκους, στο Otley της Μεγάλης Βρετανίας. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ήταν ο πρώτος  DJ που το 1947 χρησιμοποίησε δύο πικάπ να παίζουν ταυτόχρονα, στη δεκαετία του 1950 στην Αμερική, οι ραδιοφωνικοί DJs άρχισαν να εμφανίζονται ζωντανά στα clubs και να κάνουν πρόγραμμα με δίσκους 45 στροφών και να σχολιάζουν μεταξύ των τραγουδιών ή και να έχουν έναν drummer για να κρατάνε το ρυθμό και να γεφυρώνουν τις αλλαγές των μουσικών κομματιών.


Το 1973 ο Τζαμαϊκανός DJ Kool Herc, που θεωρείται ευρέως ως ο “πατέρας της κουλτούρας του hip-hop”, ανέπτυξε την τεχνική back and forth με δύο πανομοιότυπες εγγραφές  και καθιέρωσε την τέχνη της χρήσης πικάπ, όχι μόνο για την αναπαραγωγή μουσικής, αλλά για τη δημιουργία ήχου σάν να ήταν μουσικό όργανο (turntablism).και εδώ αρχίζει το παιχνίδι του Hip Hop…  Dj Kool Herc, Grand Master Wizard, Grand Master Theodore, Grand Master Flash, Jazzy Jay και άλλοι παίζουν σε κάθε στενό του Bronx και σε κάθε γειτονιά κάνοντας τον κόσμο να χορεύει σε ένα υπαίθριο party που κρατάει μέχρι το πρωί.εκεί αναλαμβάνουν και οι Mc’s όπου πάνω στα breaks των Dj’s βάζουν στοίχους και ανοίγουν το μικρόφωνο για να τα πουν.Θέμα τους η υποβαθμισμένες περιοχές του Bronx, του Harlem, το τότε Brooklyn και όλες οι μικρές γειτονιές της Αμερικής, το κίνημα εξαπλώνεται και έρχεται στις γειτονιές της Ευρώπης, της Ασίας, της Αφρικής και σε όλες τις γωνιές της γης, οι δισκογραφικές εταιρίες το μυρίζονται και ξεκινάνε να ‘’δείξουν κατανόηση και συμπόνια’’ στους απελπισμένους μαύρους της Αμερικής βγάζοντας τους δίσκους και κάνοντας τους γνωστούς στον υπόλοιπο κόσμο δίνοντας στους Mc’s βάρος και ξεχνάνε τον δημιουργό Dj.

Μετά από καιρό ο dj αρχίζει και επανέρχεται δυναμικά αφού το 1985 ξεκινάει ένας διαγωνισμός με dj’s που συνεχίζει μέχρι και σήμερα, το περίφημο DMC WORLD DJ CHAMPIONSHIP όπου dj’s από όλο τον πλανήτη παίρνουν μέρος και διεκδικούν το τρόπαιο του καλύτερου dj. Το 1992 έρχεται και η μεγαλύτερη εμφάνιση από μια μπάντα με Dj’s!!! (ναι υπάρχει και αυτή η μορφή μπάντας) Οι Rock Steady DJs από τους Dj Qbert, Mix Master Mike και τον Apollo, το 1994 ο μεγάλος GM Roc Raida που μας άφησε το Σεπτέμβρη του 2009 αποθεώνεται από το κοινό και κερδίζει τον τίτλο με τα Body Trix που σε κάνουν να χαζεύεις. Μεγάλες εμφανίσεις συνεχίζονται στο Dmc αλλά όχι συχνά στις μέρες μας. Το αποκορύφωμα της βλακείας των dj όμως δεν έχει σταματήσει, το 2009 η Rane  (γνωστή μάρκα με εξοπλισμό για Dj’s) εμφανίζει ένα emulator για dj’s όπου με ένα μικρό box που συνδέεις τα πικάρ το μειχτή και το pc σου παίζεις με εικονικούς δίσκους, ένα από τα χειρότερα τεχνάσματα κατά την ταπεινή μου γνώμη από τις εταιρίες του χώρου καθώς όλοι οι ‘’μεγάλοι’’ dj το δουλεύουν και το συστήνουν σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες συναδέλφους τους με τη φτηνή δικαιολογία ότι είναι πρακτικό. Εκεί αρχίζει και πάλι η κατρακύλα για τους dj αφού ο κόσμος δεν δέχεται να βλέπει dj χωρίς βινύλιο και ειδικά στο Hip Hop που αυτό είναι η πρώτη ύλη για να είσαι dj.

O dj στις μέρες μας χάνει τη θέση του από μηχανήματα όπως τα samplers και οι υπολογιστές, αλλά το hip hop παραμένει ένα από τα δημιουργήματα του και καμιά άλλη μηχανή, υπολογιστής, ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό κύκλωμα ή software δεν μπορεί να κάνει αυτό που κάνει ένας dj με τα χέρια του, τα πλατώ, τον μικτή και τα δισκάκια του. Να φτιάχνει Hip Hop. Αυτό είναι το Hip Hop, ένας dj που με διάφορες τεχνικές (beat Jungling, breaking down, turntable beat, mixing)και αναμιγνύοντας ήχους φτιάχνει ένα σύνολο και το παρουσιάζει. Προσιτό στο αυτί του ακροατή, δουλεμένο να ραπάρει κάποιος Mc πάνω του και τέλος φτιαγμένο με τον κώδικα που του επιβάλει μια κουλτούρα και ένα ύφος σαν αυτό του Hip Hop. Το βινύλιο.
                                                                                          Dj Found
http://www.trollradio.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου